سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله روی خط

خرید پرینتر دست دوم

چاپگر دست دوم بهتر است یا نو و ارزانتر؟

آیا می خواهید یک چاپگر بخرید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس باید بگوییم که مواجه شدن با گزینه های مختلف پیش روی شما می تواند گیج کننده باشد. به ویژه، باید عوامل و معیارهایی مانند کیفیت و سرعت چاپ، عمر دستگاه و سایر ویژگی‌های کیفیت را در نظر بگیرید. علاوه بر همه این گزینه ها، گاهی اوقات پیشنهاد خرید چاپگر دست دوم را دریافت می کنید، در حالی که فرصت خرید چاپگر جدید و ارزان تری را نیز دارید. در این مقاله سعی کرده ایم با بحث در مورد مزایا و معایب چاپگرهای جدید و مقرون به صرفه در مقایسه با چاپگرهای دست دوم به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کنیم.

مزایای خرید چاپگر دست دوم

چاپگر مستعمل چاپگری است که توسط یک یا چند کاربر برای مدت زمان معینی استفاده شده است. بدون شک این چاپگر دارای مزایایی است که بر تصمیم شما تأثیر می گذارد:

برای چاپگر مستعمل کمتر پرداخت کنید

مانند سایر ابزارها و تجهیزات مورد استفاده، قیمت چاپگرهای دست دوم معمولاً ارزان تر از مدل های نو و دست دوم است. در واقع، خرید یک چاپگر جدید گران تر از خرید یک چاپگر جدید به نظر می رسد. البته اغلب هزینه های پنهانی وجود دارد که هنگام خرید دستگاه دست دوم پرداخت نمی شود و در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

سازگاری خرید چاپگر دست دوم با محیط زیست

همه ما معتقدیم که با خرید تجهیزات سالم و مستعمل از تولید اقلام جدید خودداری می کنیم. این امر در مورد چاپگرها و سایر تجهیزات اداری نیز صدق می کند. به همین دلیل، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند برای محافظت از محیط زیست، چاپگرهای دست دوم را به جای پرینترهای جدید خریداری کنند. دلیل اینکه این افراد چاپگرهای مستعمل را ترجیح می دهند این است که فرآیند تولید چاپگر نه تنها کربن تولید می کند و محیط زیست را آلوده می کند، بلکه مواد اولیه و انرژی زیادی را نیز مصرف می کند.

چاپگر استفاده شده دارای عملکرد ثابت شده است

در برخی موارد، خرید یک چاپگر دست دوم می تواند به معنای عملکرد رضایت بخش و قابل اعتماد برای خریداران آن باشد. بسیاری از کاربران نگران استفاده از یک دستگاه جدید با رابط کاربری جدید هستند. در ضمن پرینت دوم توسط کاربر دیگری تست شده و ممکن است منجر به اعتماد بیشتر مردم شود.

نکاتی که هنگام خرید چاپگر دست دوم باید بدانید

معایب خرید چاپگر دست دوم

خرید لوازم الکترونیکی مستعمل همیشه با شک و تردید برای مصرف کنندگان همراه است. کاربری که به دنبال خرید چاپگر دست دوم است با نگرانی های مشابهی روبرو خواهد شد. در این بخش سعی کرده ایم در مورد معایب چاپگر دست دوم که می تواند هزینه بیشتری برای شما داشته باشد صحبت کنیم:

هزینه تعمیر و نگهداری پرینترهای مستعمل

اگر به خاطر داشته باشید در قسمت مزایای چاپگرهای دست دوم به هزینه های پنهان اشاره کردیم. اساساً این چاپگرها برای حفظ عملکرد مناسب خود به خدمات و نگهداری خاصی نیاز دارند. در بسیاری از موارد، این منجر به هزینه هایی می شود که قبلاً در نظر گرفته نشده بودند.

مواد مصرفی و قطعات یدکی به سختی پیدا می شود

اکثر برندها، به خصوص برندهای بزرگ، هر دو یا سه سال یکبار خط تولید خود را تغییر می دهند. این شرکت ها چندین سال پس از تغییر خط تولید، قطعاتی از مدل های قدیمی خود را برای پشتیبانی تولید و ارائه می کنند. اما پس از مدتی این قطعات از بازار حذف شده و یا کمیاب می شوند. کمیاب بودن این مواد هزینه های بالایی را نیز به همراه خواهد داشت و این همان نگرانی است که بسیاری از کاربران را از خرید چاپگر دست دوم منصرف می کند.

عدم تضمین کارایی چاپگر دوم

معیاری مبنی بر اینکه موضوع در صورت عدم توجه دقیق در زمان خرید ممکن است متحمل هزینه های قابل توجهی شود. چاپگر مستعملی که به درستی کار نمی کند اتلاف وقت و پول است. به همین دلیل، هر قسمت از چاپگر مانند هد چاپ، فیوزر، کارتریج تونر و جوهر باید قبل از خرید به دقت بررسی شود.

به خاطر داشته باشید که نبود اطلاعات کافی در مورد عملکرد دستگاه شما ممکن است انتخاب مناسبی برای شما نباشد. اگر نمی توانید یکپارچگی چاپگر استفاده شده خود را تضمین کنید خرید چاپگر جدیدتر و ارزانتر بهترین گزینه برای شماست.

ضمانت چاپگر نامعتبر استفاده شده است

گارانتی را می توان به عنوان مهمترین فاکتور در هنگام خرید چاپگر دست دوم در نظر گرفت. چاپگر باید ضمانت نامه ای برای پوشش شکستگی غیرمنتظره داشته باشد. اما اکثر فروشندگان چاپگرهای مستعمل ضمانت های محدود و کوتاه مدت به خریداران ارائه می دهند. با توجه به این موضوع، اگر تصمیم به خرید چاپگر دست دوم دارید، لطفا مدت گارانتی و گارانتی آن را تضمین کنید.

عدم وجود خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش مانند گارانتی هنگام خرید چاپگر دست دوم بسیار مهم است. تعداد قابل توجهی از دستگاه های استفاده شده در بازار شامل خدمات مشتری نمی شود. بنابراین اگر فروشنده مورد نظر شما خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد، بهتر است از خرید چاپگر دست دوم خودداری کنید.

سیاست بازگشت محصول خوب نیست

سیاست های بازگشت از فروشگاهی به فروشگاه دیگر و از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است. با این حال، یک چاپگر جدید معمولاً ساده ترین و راحت ترین سیاست بازگشت و تعویض را دارد. و این در حالی است که اکثر فروشندگان چاپگرهای مستعمل در صورت نارضایتی شما درخواست بازگشت را نمی پذیرند، علاوه بر این، ضمانت نامه ای محکم ارائه نمی دهند. برای جلوگیری از چنین مشکلی، همیشه قبل از خرید با فروشنده در میان بگذارید.

چرا یک چاپگر دست دوم یا تعمیر شده بخریم؟

دلایل خوبی برای خرید یک چاپگر جدید و ارزان به جای چاپگر دست دوم

یک چاپگر می تواند سال ها دوام بیاورد و به همین دلیل، خرید یک چاپگر جدید و ارزان به جای چاپگر دست دوم بدون شک تجربه بهتری را برای شما به ارمغان می آورد. این گزینه تضمین می کند که آخرین مدل های چاپگر را متناسب با نیازها و ترجیحات خود خواهید داشت. با طیف گسترده ای از چاپگرهای موجود در بازار، می توانید مطمئن باشید که چاپگر جدید و مقرون به صرفه ای متناسب با نیازهای شما در بین مدل های موجود وجود دارد. یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید چاپگر جدید:

ویژگی های منحصر به فرد چاپگر جدید

از آنجایی که تولیدکنندگان چاپگر هر ساله محصولات خود را گسترش می دهند، می توان گفت که حتی یک چاپگر جدید و ارزان می تواند گزینه بهتری نسبت به یک چاپگر مستعمل و قدیمی باشد. ویژگی های بهبود یافته مانند سرعت چاپ، قابلیت اسکن و کپی از مزایای قابل توجه این دستگاه ها است.

استفاده آسان تر از چاپگرهای جدید

امروزه بسیاری از چاپگرها به قابلیت های Wi-Fi مجهز هستند. تا شما را از آشفتگی و آشفتگی ناشی از کابل های نامرتب نجات دهند. یکی از بهترین نمونه های چاپگرهایی که دارای این ویژگی هستند، چاپگر HP Laserjet Pro MFP M135w است. این چاپگر نه تنها بسیار مقرون به صرفه است و دارای اتصال WiFi است، بلکه می تواند اسکن و کپی کند.

سازگاری محیطی با چاپگرهای مدرن

سرعت بالای چاپگرهای تولید شده در سال های اخیر منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. از طرفی ورود کارتریج های قابل بازیافت سازگار با پرینترهای مدرن کمک زیادی به محیط زیست خواهد کرد.

کاهش هزینه های نیروی کار برای چاپگر جدید

یک چاپگر جدید، اگرچه ارزان است، اما کارآمدتر از یک چاپگر دست دوم است. زیرا به شما این امکان را می دهد که در زمان کمتری چاپ بیشتری داشته باشید. علاوه بر سرعت چاپ بالا، مصرف جوهر یک چاپگر جدید کمتر از یک چاپگر مستعمل است.

ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش برای چاپگر جدید

همانطور که قبلا ذکر کردیم، اگر چاپگر استفاده شده شما به طور ناگهانی از کار بیفتد، پشتیبانی زیادی از طرف سازنده وجود ندارد. به خصوص که ممکن است مدت گارانتی دستگاه تمام شده باشد و حتی چنین چاپگری دیگر تولید نشود. انتخاب یک چاپگر جدید یک دوره گارانتی جدید را شروع می کند و به شما آرامش می دهد که بدانید اگر اتفاقی بیفتد، تحت پوشش خدمات پس از فروش قرار خواهید گرفت.

با خرید چاپگر جدید دیگر نگران خدمات پس از فروش و پشتیبانی نیستید و این مشکل نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد، بلکه مشکلات ناشی از خرابی های متعدد پرینترهای دست دوم را نیز کاهش می دهد. همچنین، اگر از محصول راضی نباشید، فروشندگان برای جلب رضایت شما با سیاست‌های تعویض و بازگشت انعطاف‌پذیرتری برخورد خواهند کرد.

من نهایی من

دانستن مزایا و معایب خرید یک چاپگر ارزان قیمت جدید در مقابل چاپگر دست دوم باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. اگر قصد خرید چاپگر ارزان قیمت جدید را دارید حتما به سایت فروشگاه آوای فرهنگ سر بزنید. با استفاده از مشاوره همکاران حرفه ای ما می توانید بهترین چاپگر موجود در بازار را انتخاب کرده و از بهترین گارانتی و خدمات فروش این دستگاه ها بهره مند شوید.

مراجعه به سایت:  خرید پرینتر دست دوم یا پرینتر نو و ارزان قیمت؟